2017/11/13

Hulvaton keskustelu

Viikonloppuna minulla ja lapsilla oli ihana tuokio kun köllöttelimme yhdessä sängyssä ja juttelimme. Syy meidän pitkään aamuun oli tietenkin se, että halusimme antaa isi-ihmisen nukkua myöhään isänpäivän kunniaksi. Näissä aamutuokioissa on monta hyvää asiaa. Lapset eivät vielä ole ottaneet kierroksia ja villiintyneet päivän leikeistä vaan jaksavat keskustella pitkään ja hartaasti erilaisista aiheista. Tänä aamuna minä päätin hyödyntää tilaisuutta ja kysyin kummaltakin meidän pikkupojalta missä he ovat erityisen hyviä. Sain ihania vastauksia ja mainitsivat sellaisia asioita joista he selkeästi olivat ylpeitä. Pojat kehuivat myös toisiaan.

(kuvat ovat "teatteri"-esityksestä meidän isänpäiväjuhlista)

Meidän 3-vuotias sanoi olevansa hyvä auton renkaiden vaihdossa. Lisäksi hän kehui itseään siitä, että hän tunnistaa monia automerkkejä, osaa juosta kovaa ja rakentaa. Lista oli pitkä ja pojat innostuivat puheenaiheesta. Meidän 6-vuotias puolestaan sanoi olevansa hyvä piirtämään. Hän mainitsi myös mm. autopesun mutta vain jos autopesuaine on valmiiksi levitetty autoon (en kyllä tiedä milloin hän olisi ollut pesemässä autoa.. heh). Hän sanoi myös olevansa hyvä tutkija ja hyvä rakentamaan legoilla.

Kuuntelin pitkään heidän tarinoitaan ja päätin vielä kysyä kysymyksen jonka vastauksen takia purskahdin nauruun vielä monta kertaa saman päivän aikana. Kysyin heiltä missä minä olen hyvä. Meidän nuorimmainen sanoi innoissaan kovalla ja kirkkaalla äänellä. "Äiti on toooosi hyvä olemaan tietokoneella. Sitten äiti osaa myös lähteä hyvin töihin." Hahaa.. Nauroin tietenkin vastaukselle ja yritin lohduttaa itseäni saamalla muita parempia itsetuntoa kohottavia kehuja lapsilta mutta mitä enemmmän asioita mainitsivat sen vakuuttuneempi olin siitä, että ehkä oikeasti olen vuosisadan huonoin äiti. "Äiti olet tosi hyvä laittamaan telkkaria päälle ja tosi hyvä kun järjestät aina meidän kengät". Siinä oli oikeasti ensimmäiset neljä vastausta. Siis pliis. Olin epätoivoinen ja väänsin jo itkunaurua.

Loppu hyvin kaikki hyvin sillä sain onneksi myös kuulla, että olen hyvä laittamaan ruokaa ja miten olen hyvä lohduttamaan jos heitä itkettää. Myös iltasatujen lukemista arvostettiin. Viimeiseksi taidokseni lukeutui ehkä oudoin kommentti koskaan, jonka näin jälkeenpäin olen päättänyt lisätä CV:heni. Olen nimittäin heidän mukaan myös tosi hyvä moottorien rakentaja. Jess. Taas uusi supertaito hankittu. Hahaa.. (te jotka tunnette minut tiedätte, että olen vähiten tekninen ihminen tässä maailmassa)

Näin meillä! 

-Såfin

3 kommenttia:

  1. Ihanat♥ Mä sain viime vuonna äitienpäiväkortin, jossa luki pienillä harakanvarpailla: Äiti on hyvä puhelimella :D

    VastaaPoista