2018/09/06

7-vuotiaan juhlabrunssi

En tiedä milloin olen saanut järjestää juhlia niin, että olen rauhassa häärännyt keittiössä ilman keskeytystä tai pieniä apukokkeja. Siitä oli melko pitkä aika. Nyt meidän isi-ihminen lähti poikien kanssa mökille viikonlopuksi ja minä jäin kotiin ensin juhlimaan tupareita työporukalla perjantaina ja sunnuntaina kun loppuperhe palasi mökiltä oli tarkoitus juhlia meidän synttärisankarin 7-vuotissynttäreitä. Heräsin sunnuntai aamuun iloisena sillä tiesin, että minulla olisi hyvin aikaa laittaa kaikki valmiiksi meidän esikoisen juhlia varten. Iltapäivällä toivotimme kaikki mummit ja vaarit, siskoni ja esikoisemme kummit tervetulleiksi ja näin lähipiirissä juhliessa meitä oli "vain" hieman yli 20 henkeä. Mitä enemmän väkeä, sitä hauskempi fiilis. 

Näissä juhlissa halusin panostaa itsetehtyyn ruokaan, kun minulla kerrankin oli hyvin aikaa seistä keittiössä. Kun kysyin itse sankarilta mitä ruokaa hän toivoisi juhliinsa hän vastasi vain, että appelsiinia. Heh. Harmillisesti en kaikessa kiireessä kerennyt valokuvata kattausta mutta olin iloinen siitä, että sain kivan lajitelman aikaiseksi värikkäillä suolaisilla ja makeilla ruuilla. Tarjolla meillä oli: kylmää gazpacho-keittoa, itsetehtyjä lihapullia, fetapaprikapiirasta, juustoja hillon kanssa, karjalanpiirakoita, kananmunaa, leikkeleitä, halloumi-bataattisalaattia, hedelmiä, smoothieta, suklaakakkua ja suklaakeksejä. Nam. Kerrankin kävi niin, että ruokia ei edes jäänyt kovin paljon yli vaan melkein kaikki meni juhlien aikana. 

Meidän esikoinen oli ylpeä juhlistaan ja hän nautti olostaan huomion keskipisteenä. Lauloimme hänelle kolmella kielellä ja hän puhalsi ylpeänä kynttilän. Hän sai lahjaksi paljon legoja, tutkimusvälineitä, lemmikilleen tarvikkeita, autoja ja paljon muuta kivaa. Nyt hänellä riittää puuhaa uusien lelujensa parissa vielä pitkäksi aikaa! 

Kiitos kaikille juhlijoille! <3

-Såfin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti