2019/10/03

Iloiset asiat juuri nyt

Olen ollut tavanomaisesta poiketen hyvin väsynyt viime aikoina. Nostimme meidän perheen D-vitamiiniannosta pari viikkoa sitten ja olemme nukkuneet enemmän kuin normaalisti. Silti tuntuu siltä, että mikään ei auta. Syksy ja pimeys on täällä. Itse löydän energiaa päivään kahvista, liikunnasta ja hauskojen tapahtumien suunnittelemisesta. Minulla on näin syksyisin aina katse tulevaisuudessa. Harvoin pystyn pysähtymään hetkeen, silloin vain väsähtäisin. Tähän olen ottanut keinoksi satunnaisesti kirjoittaa tänne blogiin listaa niistä asioista joista juuri nyt iloitsen. Minulle listojen kirjoittaminen on eräänlainen terapiamuoto. Heh. Mutta tässä se siis tulee. Lista asioista jotka saavat minut iloiseksi juuri nyt..

Iloiset asiat juuri nyt..

... Kaikki jääkaapissa olevat itsetehdyt/kasvatetut/valmistetut mehut, hillot, marjat, kasvikset ja omenat. Jotenkin koen, että luonnon hyödyntäminen ruokailussa on juuri nyt erityisen tärkeää. Tunnen siitä suurta ylpeyttä. 

... Se, että olen löytänyt "oudon" meditatiivisen mielentilan joogassa. Käyn säännöllisesti maanantaisin melko rankalla flowjooga tunnilla. Se on joogamuoto jossa keho liikkuu kokoajan milloin tasapainoillen yhden käden tai yhden jalan varassa ja milloin perinteisten jooga-asanoiden välillä. Viime viikkoina olen pystynyt keskittämään ajatukseni pelkästään kehon liikkeeseen. Fiilis on vähän niinkuin "oh, now I get it"

.. Se, että lapset ovat onnistuneesti muuttaneet omiin huoneisiin nukkumaan TÄYSIN ilman mitään ongelmia. Ei kitinää, yöheräilyä tai mitään muutakaan kauhuskenaariota. Olen todella yllättynyt ja iloinen.

... Se, että eilen sain veropäätöksen jossa isojen mätkyjen sijaan sainkin hieman veronpalautusta. Olen suuresti helpottunut asiasta. Meidän tavoite saada autovelka maksettua pois vuoden loppuun mennessä näyttää siis sittenkin toteutuvan. Se olisi pieni erävoitto.

... Se, että minusta tuntuu että meidän perheen arki on hanskassa. Ei ole kriisejä joista emme selviäisi. Kaikille on paikkansa, aikansa ja rutiininsa. Kolikolla on tietty kääntöpuoli ja se on että rutiineihin tylsistyy. Mutta meilla on tilanne hallussa, se on pääasia.

... Se, että viime viikolla päätimme parhaiden ystäviemme kanssa lähteä extempore aikuisten reissuun viikonlopuksi jonnekkin Eurooppaan katsastamaan joulutoreja ja vasten kaikkien odotusten löysimme sopivan viikonlopun vielä ennen joulua. Lähdemme pariksi päiväksi Hampuriin. Ensimmäistä kertaa hyvin hyvin hyvin pitkään aikaan teemme reissun meidän kavereiden kanssa ilman lapsia. Jee.

... Se, että olen onnistunut karsimaan taas sokerin ruokavaliostani. Kesän aikana annoin itselleni luvan sortua mutta nyt olen takaisin ruodussa. Sallin itselleni muutaman herkkupäivää viikossa mutta muuten en keskellä viikkoa nauti edes piilosokereita mehujen, makean myslin tai muiden makeiden kastikkeiden muodossa. Tämä on ruokavalio joka sopii minulle mainiosti ja tunnen oloni kevyemmäksi näin.

Mitkä ovat sinun iloiset asiat juuri nyt?

-Såfin

1 kommentti:

  1. Ihania asioita♥ Mä olen viime aikoina ollut myös tosi väsynyt, mutta kerännyt voimia luonnosta ruskaa ihastellen. Lisäksi meidän kuopus on taas oma iloinen itsensä eli hammasvaivat ovat hetkeksi helpottaneet :)

    VastaaPoista