2019/09/24

Metsässä

Löysin viime viikonloppuna kadonneen inspiraation. Siitä on melkein vuosi kun olen napannut kameran kaulaan vain siksi, että tekee mieli valokuvata "jotain". Toki olen tässäkin välissä kuvia räpsinyt, mutta ne ovat olleet enemmän siinä tarkoituksessa otettuja, että tallentaisin muistoja joistain tietystä hetkestä ennen kuin se on ohi. Viikonloppuna olimme mökillä viimeistä kertaa tänä vuonna ja metsä ja luonto tuntui jotenkin ihanan syksyiseltä. Lähdin kävelemään metsään kamera kaulassa. Inspiraatio tarvitsee aikaa ja rauhaa. Kävelin ilman päämäärää metsässä vain katselemassa sen kauneutta. Napsin kuvia silloin kun minusta tuntui siltä - ilman syytä ja ilman sen kummempaa tarkoitusta. Se tuntui kivalta. Hetken päästä lapset tulivat perässä ja tutkimme metsää yhdessä. Otimme mökin kirjahyllystä sienikirjan mukaan ja yritimme tunnistaa eri lajeja. 


Viime viikolla löysin myös toisenlaisen inspiraation. Minusta on pitkään tuntunut siltä, että olen junnan paikoillani. Olen ollut pitkään ilman päämäärää, tehnyt joka aamu niin kuin aina olen tehnyt ja muutenkin elämä on ollut aika tasapaksua. Ei huonoa millään tavalla, mutta muuttumatonta. Olen selkeästi kaivannut jotain uutta. Joskus inspiraatio voi löytyä kummallisista paikoista. Minä päätin, että intoa pitää seurata vaikka se johtaisi eriskummallisiin paikkoihin. Kaikella ei tarvitse olla tarkoitusta. Niinpä tässä sitten kävi niin, että yhden kirjan inspiroimana aloin etsiä lisää tietoa erityisherkkyydestä. Löysin sattumalta netistä 6 viikon mittaisen kurssin tästä aiheesta ja painoin sen enempää miettimättä "ilmoittaudu tästä"-nappia. Lokakuussa menen siis oppimaan lisää tästä mielenkiintoisesta aiheesta. Kurssista ei ole hyötyä työelämässä eikä minulla ole sen suurempaa päämäärää asian suhteen, mutta ei tarvitsekkaan olla. Samalla tavalla kuin nyt viikonloppuna olin valokuvaamassa. Välillä on hyvä olla metsässä ja vain seurata omia tunteita.

Milloin itse olet tehnyt jotain odottamatonta, täysin vailla päämäärää?

-Såfin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti