2017/01/06

Pian kolmevuotias

Hei. Minä täytän pian kolme vuotta. Olen meidän perheen rämäpää. Uhmailija. Tällä hetkellä minua ärsyttää eniten se kun isi ja äiti auttavat minua. Haluan pukea itse, käydä vessassa itse, harjata hampaat itse. ITSE, kuulitteko? Rakastan autoja. Minulla on iso laatikko täynnä pikkuautoja, rekkoja ja työautoja. Etenkin autojen renkaat kiinnostavat minua. Huomasin heti kun isi oli käynyt vaihtamassa isoon autoomme talvirenkaat ja ihmettelin minne ne edelliset renkaat joutuivat. Isi sanoi, että ne on autotallissa odottamassa kesää. Minä tykkään myös rakentaa duploilla ja puupalikoilla. Minua ärsyttää kun en osaa rakentaa pikkulegoilla niin hyvin kuin isoveljeni. Sitäpaitsi kaikki pikkulegot ovat isoveljen. Minä kosken niihin silloin kun hän ei huomaa. Välillä vien niitä tahallani.

(Photo by L. Stormbom) 

Tykkään halailla. Vaikkakin olen rämäpää tykkään kaikesta eniten olla kotona perheen kanssa ja sinne kaipaan aina kun olemme liikkeellä ja minua alkaa väsyttää. Päikkärit tykkäisin mieluiten nukkua äitin vieressä isossa sängyssä, mutta en tykkää jos äiti nousee sängystä kesken unien. Silloin huudan. Yöllä me nukumme isoveljen kanssa sellaisessa hassussa sängyssä. Isoveli ylhäällä ja minä alhaalla. Välillä kun pelottaa, kipitän isin viereen nukkumaan yöllä. Öisin näen unta autoista, kolareista ja pelottavista dinosauruksista.

Kun itse saan valita syön aina tositumman ruisleivän voilla. Muuta en oikeasti tarvitsisi mutta isi ja äiti sanoo, että minun pitää myös syödä "oikeaa ruokaa". En ymmärrä mitä he sillä tarkoittavat. Ruokapöydässä juttelen välillä ihan hirveesti, niin etten muista syödä. Isi ja äiti nauraa kun minä vitsailen. Silloin minä nauran miesmäisen räkäisen naurun. Vaikka usein hymyilen niin joskus olen myös surullinen. Kun haen lohtua painan poskeni äitin tai isin ihoa vasten, se tuntuu kivalta eikä tarvitse itkeä enää.

Tällainen mä oon. Isin, äitin ja veljen rakkauspakkaus.

-Såfin

8 kommenttia:

  1. Ihana! <3 Onnea 3-vuotiaalle!

    VastaaPoista
  2. Ihana pakkaus♥ Tuli tunne, että tämä suloisuus tulisi varmasti loistavasti toimeen Onnin kanssa. Niin samanlaisista jutuista ja touhuista tykkäävät :) Onni tosin eläisi pelkästään vaalealla leivällä, sillä tummat pahentavat olotilaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 Hihii.. voi hyvin olla, että pojat ovat keskenään hyvin samanlaisia - blogikirjoituksistasi olen huomannut että teilläkin leikitään autoilla, tykätään halaamisesta ja haluttaisi nukkua vierekkäin <3<3

      Poista
  3. Ihana teksti, ihana pakkaus ❤❤ sattuneesta syystä aika samoja vaiheita täällä 😘

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii.. nämä ovat kyllä niin tällaisia! <3 <3 <3 <3

      Poista