2019/07/02

Kesäkuussa minä..

Olen listaihminen, se on selvä. Viime aikoina minulla on ollut niin paljon sanottavaa täällä blogin puolella teksin muodossa, etten ole kerennyt kirjoittaa minulle rakkaita listoja juuri ollenkaan. Suunnittelen elämäni excelin avulla. Kirjoitan ostoslistoja, todo-listoja, kutsulistoja, juhlalistoja, listoja haaveista, listoja biiseistä ja listoja leffoista. Mainitse teema, minulla on siihen sopiva lista. Hihii.. Sitten näin kivan listan istagramissa jossa eräs tyyppi oli kirjoittanut listan kesäkuun tapahtumista. Sormeni alkoi heti naputtamaan. Minulla oli tarve purkaa tämä kaikki. Kesäkuu on pitkästä aikaa ollut monella tapaa ylivoimainen. Mennyt kuukausi on minulle ennen kaikkea ollut tunteikas kuukausi. Olen kokenut sokin, äärimmäisen surun ja myös itkenyt paljon. Samalla olen tuntenut iloa perheestä, matkailusta ja luonnosta. Olen ollut ylpeä, olen nauranut ja olen tuntenut syylisyyttä ja kateutta.


Kesäkuussa minä olen.. 

.. Ollut huikean ylpeä koulun päättäjäisjuhlissa
.. Itkenyt ja surrut rakkaan läheisen poismenoa
.. Puhaltanut saippuakuplia lasten kanssa 
.. Pyöräillyt töihin ja hymyillyt luonnolle
.. Melkein, siis meilkein, harkinnut talviturkin heittämistä
.. Syönyt synttärikakkua, lomakakkua, juhannuslettua ja raparperipiirakkaa
.. Jakanut pojille ruusut palkinnoksi hienosta vuodesta
.. Ollut kateellinen muiden työintoa kohtaan
.. Käynyt työmatkalla Vaasassa ja Jyväskylässä
.. Nauranut holtittomasti lasten vesisodalle
.. Pelannut Afrikantähteä useamman kerran
.. Kuunnellut Michelle Obaman itse ääneen lukemaa elämäkertaa
.. Kalastanut ja syönyt itsekalastettua kalaa
.. Lukenut lapsille aivan liian vähän kirjoja
.. Viettänyt hauskaa juhannusta kaveriperheiden kanssa mökkisaaressa
.. Tehnyt itselleni jalkakylvyn ja kasvonaamion
.. Saanut selville yhden tosi ihanan uutisen
.. Etsinyt kadonnutta treeni-intoa ja siitä huolimatta treenannut kuntosalilla 
.. Pukeutunut mexicolaiseen perinnepukuun ja testannut sombreroa
.. Rapsuttanut pienenpientä koiranpentua
.. Ostanut itselleni paljon kaipaamia kesävaatteita
.. Pelastanut eksyneen tytön metsästä
.. Tehnyt kotitekoista jäätelöä
.. Käynyt Särkänniemessä todetakseni, etten enää ole nuori ja kuolematon
.. Nähnyt elefantin
.. Käynyt Porvoossa kahdesti
.. Tampannut mattoja ja patjoja
.. Tehnyt töitä liikkuvassa autossa
.. Korkannut mökkikauden
.. Matkustanut Gdanskiin perheen kanssa
.. Itkenyt toisen maailmansodan ihmiskohtaloita
.. Nauranut kesäteatterissa
.. Kadottanut kilpikonnamme, kauhistunut, etsinyt ja löytänyt kilpikonnamme
.. Ostanut matkan minulle ja isi-ihmiselle loppukesäksi. 

Huhu. Aikamoinen kesäkuu!

-Såfin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti