2020/05/20

Muotitietoisten kangasmaskit

Täytyy sanoa, että olen yllättynyt siitä, että myös minä viimein olen taipunut ja tullut siihen lopputulokseen että kasvosuojaimelle luultavasti on käyttöä. Vaikka meillä Suomessa ei virallista määräystä ole tehty on hyvin todennäköistä että (työ- ja viimeistään vapaa-ajan) matkailun myötä ainakin itse tulen tarvitsemaan kasvosuojamaskia. Nyt kun myös THL:än ohjeet yli 70-vuotiaiden henkilöiden tapaamiseen liittyen hieman muuttui voisin myös harkita käyttäväni kasvosuojaa tavatessani omia iso-vanhempiani. Niinpä etsintä alkoi. Minua ahdistaa hieman ajatus kasvojen peittämisestä enkä itse koe koko ajatusta yleisellä tasolla miellyttävänä - ennemminkin ahdistavana. Joskus on vaan kuitenkin tehtävä ja toimittava sääntöjen mukaisesti muiden ihmisten terveys edellä. Minulle on erityisen tärkeää, että kasvosuojaimeni olisi mukavia ja pehmeitä iholla. Kertakäyttöiset maskit eivät olleet vaihtoehto joten halusin kankaisen vaihtoehdon. En sano että tämä on paras vaihtoehto - mutta arkiseen käyttöön se varmasti on ihan toimiva. Kun etsin netistä sopivaa kangasmaskien tekijää olin melko lailla pettynyt kangasmaskien tylsään ulkonäköön kunnes löysin R-Collection:in. Ihastuin heti heidän kangasmaskien hauskoihin kuoseihin ja siihen että osa niiden tuotosta menee hyväntekeväisyyteen..

Nämä kangasmaskit eivät tietenkään tuo kirurgitason suojaa, mutta toimii vallan mainiosti oikein käytettynä näin tavallisella tallaajalla. Nämä tilamaani maskit olivat juuri sitä mitä luvattiinkin. Ne tuntuivat pehmeiltä iholla ja olivat mukavan paksuja - mutta ei ahdistavalla tavalla. Jossain kasvosuojaimissa oli myös mahdollisuus pujottaa rautainen "nenäklipsi" maskin yläosaan. Tämä pitää tietenkin irrottaa pesussa. Minä arvioin, että itse tarvitsen tässä vaiheessa 5 maskia. Onneksi ne ovat uusiokäyttöisiä ja ne voi pestä korkeassa lämpötilassa jonka jälkeen ne voi ottaa uudestaan käyttöön. Kertismaskiin verrattuna tämä on siis myös ekologinen vaihtoehto. Olen tosi tyytyväinen tähän hankintaan ja siihen, että nämä vaikuttavat olevan todella hyvin ja laadukkaasti ommeltuja. Etenkin olen iloinen siitä, että löysin niin hienoja kuoseja maskeihin - ovathan ne sentään keskellä naamaa ja hyvin nähtävissä. Ihan niin kuin mikä muu tahansa asuste. :)

Oletko sinä tilannut tai itse ommellut kasvosuojaimia? Vai ajattelitko pärjätä ilman? 

(Huom! tämä ei ole maksettu mainos :) ) 

-Såfin

PS. Nämä eivät olleet lasten kokoa, vaikka kuvasta niin voisi päätelläkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti