2020/09/10

Training for Warriors - tästä se alkaa!

Naamani on nyt yhtä hymyä. Kaksi tuntia sitten tunnetilani oli kuitenkin jotain ihan muuta. Olin aivan mielettömän jännittynyt, sillä viikkoa aiemmin olin tehnyt tämän syksyn (tai ehkä jopa tämän vuoden) tärkeimmän päätöksen ja nyt olin juuri astumassa sisään ovista ensimmäisiin TFW-treeneihin. Tein siis aiemmin päätöksen joka liittyy yksinomaan minuun ja minun hyvinvointiin. Päätin tehdä ryhtiliikkeen ja lähteä mukaan Training for Warriors Vantaa:n 8 viikon pituiselle toiminnallisen treenin start kurssille. Sinä joka olet törmännyt TFW:n konseptiin somessa, ymmärrät ehkä miksi minua jännitti niin vietävästi. Kuvat TFW-tunneilta ovat täynnä hyvin treenattuja ja kokeneita tyyppejä joiden energiataso helposti puhaltaisi läpi katosta. Sopisinko minä tähän kuvioon? Pystyisinkö samaan? Nauretaankohan minulle kun en jaksa? Onko minulla riittävän paljon kokemusta treenaamisesta? Olenko liian lihava? (okei hävettää oikeasti, että tämä viimeinen kysymys oli listallani - mutta haluan olla rehellinen) Olen toki harrastanut kuntosalilla käymistä jo pitkään, mutta olen aina treenannut omaan tahtiin ja omalla mukavuusalueellani ilman varsinaista ohjausta. Nyt korona-aikaan vielä vähemmän ja pelkästään kotona löytyvillä varusteilla. En siis millään tapaa koe olevani missään huippukunnossa, päinvastoin. Olen siis toisin sanoen ihan keskiverto äiti-ihminen joka kantaa vyötäröllä muutamaa ylimääristä kiloa ja joka vaihtelevasti on jaksanut pitää huolta omasta kunnosta. Nyt kuitenkin ajattelin, että on hyvä aika alkaa priorisoimaan itseäni...





Maanantaina lähestyin TFW Vantaan toimipistettä joka sijaitsee Koivuhaassa kehä 3:sen lähettyvillä. Vastassa oli hymyilevät valmentajat ja loput meidän starttiryhmän jäsenistä. Aluksi saimme tilaisuuden esittäytyä ja kuulimme lyhyesti tarinan TFW:n takana. Treenejä on luvassa kolme kertaa joka viikko seuraavan kahdeksan viikon ajan. Alkuun keskitymme enemmän tekniikkaan ja liikkeiden sekä treenitavan oppimiseen ja teemme myös kehonkoostumusmittaukset ja liikeratatestit. Jokaisessa treenissä treenataan parin kanssa. Treeneihin ei tarvitse tulla kaverin kanssa, vaan pari löytyy treenaajien joukosta. Starttiryhmässä tuntui kivalta se, että kaikki lähtivät samalta viivalta. Tilanne oli kaikille uusi. 

Ensimmäiset treenit menivät super hyvin. Minulle tuli yllätyksenä, että jokaisessa treenissä pystyy todellakin itse vaikuttamaan suuresti siihen miten rankat treenit omalta osaltaan on. Liikkeissä pystyi itse valitsemaan kevyemmän vaihtoehdon tai mukauttaa painoja itselleen sopivaksi. Ja täytyy sanoa, että olen ylpeä itsestäni. Ylitin itseni, sillä ensimmäistä kertaa onnistuin tekemään punnerruksia suorilta käsin ilman, että polvet olivat maassa. Tarvitsin tähän vähän kannustusta ja kuminauhan tueksi. Olin niin ylpeä itsestäni. Hiki tuli jokaiselle treenaajalle, mutta kaikki - siis jokaikinen meistä - onnistui suorittamaan treenit loppuun asti kunnialla. Lopuksi heiteltiin yläfemmoja ja taputeltiin. Minulle jäi tästä niin hyvä fiilis ja oikeasti odotan seuraavia treenejä enemmän kuin mitään muuta juuri tällä hetkellä. Olen super innoissani tästä kurssista ja uudestaan löytyneestä treeni-innosta!

Miten sinä treenaat tänä syksynä?

-Såfin

/Yhteistyössä TFW Vantaa/

#maailmanluokansali #TFW #Warriorstart #Trainingforwarriors

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti