2020/02/25

Kevättä olohuoneessa

Jotenkin luulin, että lumeton talvi tekisi sen, että kevätinspiraatio iskisi minuun paljon aiemmin kuin normaalisti. Niin ei kuitenkaan käynyt. Vietin pari viikkoa uskoen, ettei se tunne tulisi ollenkaan tänä vuonna. Olin väärässä, nimittäin viime viikolla kevätintoiluni alkoi. Mieleni elää nyt täysin kevätkaudessa. Sen huomaa monella tapaa - etenkin siinä, että olen innoissani kokeilemassa uusia juttuja. Se mistä erityisesti olen yllättynyt on se, että olen ostanut vaatteita ja hiuskoristeita joita en koskaan uskonut voivani käyttää. Olen rikkonut rajojani ja yllättynyt positiivisesti. Se tunne on kiva. Sen lisäksi olen myös alkanut muokkaamaan kotia ja sen sisustusta keväisempään tyyliin. Tänä keväänä minulla on sellainen hempeän roosan värinen fiilis ja päätin, että tämä olisi sopiva väri meidän olohuoneeseen. Sen kaveriksi valitsimme tummanvihreän värin. Tämä väriyhdistelmä saa minut jotenkin hyvälle tuulelle juuri nyt... 


Viime viikonloppuna nostimme pois esillä olleet vanhat tyynyt ja koristeet ja laitoimme paikoilleen vähän uutta väriä. Yritän edelleen olla ostamatta kovin paljon uutta joka kausi, mutta tänä keväänä tuli hankittua pari uutta vilttiä ja pari koriste-esinettä keittiöön ja olohuoneeseen. Kaivoin myös kaapeista esille pari jo aiemmin hankittua koristetyynyä ja keraamiset kaktukset jotka minun mielestä sopivat hyvin tähän värimaailmaan. Minulle tuli heti hyvä fiilis tästä muutoksesta. Ensi viikonloppuna ajattelin vielä käydä kukkakaupassa - kukat tuovat nimittäin ihanaa raikasta tunnelmaa ja keväistä oloa. 

Samaan aikaan kun minun tekee mieli uudistaa koko sisustus, minuun iskee aina keväisin myös siivousvimma. Ensimmäisenä purin tämän innon meidän makuuhuoneeseen johon monen vuoden jälkeen kävimme ostamassa uuden paksun sijauspatjan, pesimme seinät, lattiat, hyllyt ja tuuletimme kaikki petivaatteet. Ai että. Kevät - tykkään sinusta niin paljon!

Onko sinulla jo kevätfiilistä? Entä oletko sinä hankkinut jotain uutta sisustukseen?

-Såfin

1 kommentti:

  1. Ihana viltti, samaa olen tainnut itsekin hypistellä kaupassa ;) Mistä muuten teidän matto on? Olohuone kaipaa uutta mattoa ja haaveilen tuollaisesta. Mistä teidän matto on?

    VastaaPoista