2020/04/22

Viinikuvausta ja pari muuta kivaa juttua

Poikkeusolot vain jatkuvat. Me yritämme edelleen pysyä positiivisina ja nauttia kiireisemmistä työpäivistä ja vastapainoksi rauhallisimmista arki-illoista. Olemme löytäneet paljon positiivista tässä uudessa järjestelyssä. Sanoin jopa isi-ihmiselle puolitosissani toissapäivänä, että tähän järjestelyyn voisi tottua. Heh. Minä olen innostunut taas valokuvaamisesta. Siihen on kaksi syytä. Kun täytin vuosia sain vanhemmiltani uuden objektiivin kameraani. Se oli viimeinen puuttuva linssi kokoelmastani. Sillä pystyn nyt kuvaamaan pitkän matkan päässä olevia kohteita. Tosi kivaa saada uutta kulmaa valokuvaukseen. Lisäksi minulla oli viime viikolla pieni valokuvausprojekti. Sain ystävän kautta pienen valokuvauskeikan jota oli tosi hauska toteuttaa. Tehtävä oli kuvata viinejä erilaisten rekvisiittojen kanssa. Kuvista tuli omasta mielestäni todella onnistuneita (alla pari esimerkkiä). Huomasin miten paljon olin ikävöinyt valokuvaamista. Toki kuvailen paljon meidän arkea, mutta uusien kuvauskohteiden ja näkökulmien etsiminen on ollut tauolla jo jonkun aikaa. Olen tosi innoissani tästä inspiraatiosta. Olen aiemminkin huomannut, että oma inspiraationi valokuvaamiseen tulee vain silloin kun olen riittävän rentoutunut tai minulla on tilaa elämässäni ottaa omaa aikaa valokuvaamisen parissa. Nyt muiden harrastusten poisjäämisen myötä minulla on taas aikaa räpsiä kuvia.  

Puuttuvat harrastukset ja muut kaveritapaamiset ovat kuitenkin jättäneet ison loven meidän perheen aikatauluihin ja ikävöimme kovasti perhettämme ja ystäviämme. Tänä aikana on silti tapahtunut myös kivoja juttuja. Viikonloput ovat todella rentoja ja olemme saaneet aikaiseksi paljon. Olemme askarrelleet juttuja meidän pihalla ja saimme myös tilattua rakennusprojektimme viimeisen puuttuvan palasen: pihavalaistuksen. Sen asentamisessa menee vielä hetki. Tämän jälkeen on enää (toivottavasti) lopputarkastus. Olisi tosi kiva saada se vihdoin pois päiväjärjestyksestä. Lopputarkastuksen leima tuntuu ikään kuin kirjan kansilta. Voimme vihdoin sulkea tämän projektin kannet.

Olemme myös puuhastelleet paljon yhdessä perheen kanssa. Olemme yhdessä järjestäneet kaappeja, hankkineet ja asentaneet meille uuden printterin ja tehneet paaaaljon retkiä luontoon. Perheen yhteiset grillaushetket omalla terassilla ovat myös olleet viikon kohokohtia. Olen tavallaan kiitollinen tästä pysähdyksestä. Se on tuonut meille uutta perspektiiviä meidän elämään. Aina ei tarvitse olla niin paljon ohjelmaa. 

Mitä sinulle kuuluu?

-Såfin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti