2017/12/14

Mielessä tänään

Monen mieli varmasti pyörii joulun aiheuttamissa touhuissa ja tekemättömissä "todo"-listoissa. Niin myös minun mieli. Meidän perhe on kuitenkin jo hyvin pitkällä jouluvalmisteluissa (ehkä jo pikaisesti käväisseen joulustressin takia) ja ajattelin siksi hetkeksi huokaista ja olla armollinen itselleni. Kun kirjoitan tätä tekstiä pojat ovat juuri menneet nukkumaan ja sen sijaan, että ryhtyisin paketointihommiin tai hankkimaan viimeisiä puuttuvia joululahjoja päätin istahtaa tähän koneen ääreen ja rentoutua. Tiedättekö, että loppuvuonna nämä blogihommat ovat vieneet minulta enemmän aikaa kuin koskaan aiemmin. Tämä vuosi alkaa kuitenkin olemaan taputeltu ja viimeinen yhteistyöpostaus on jo kirjoitettu ja vailla julkaisua. On siis aika huokaista. Tein sen! Tänä vuonna blogihommien parissa on ollut erityisen kiva touhuta. Eilen koin ehkä kivoimman yllätyksen koko blogiurani aikana kun eilen kotiintullessani ovenkahvassa roikkui kukkakimppu.. 

... Avasin uteliaana kimpun ja siihen liitetyt kirjekuoren. Se oli eräältä blogiyhteistyökumppanilta joka halusi kertoa minulle siitä miten moni uusi (ja tyytyväinen) asiakas oli löytänyt heidän palvelut kirjoitukseni jälkeen ja olivat tästä erittäin kiitollisia. Siis miettikää miltä tämä minusta tuntuu. Aivan loistavan hyvältä. On eri asia olla tyytyväinen yhteistyöhön mutta että ihan niin tyytyväinen, että oikein lähettää kukkakimpun - se on jotain se. Nyt meidän olkkarissa on hieno kukkakimppu joka nostaa hymyn huulilleni joka kerta kun sitä katson. Vau. 

Toinen aivan huikea homma josta juuri tänään olen erityisen kiitollinen oli kun erään sovelluksen avulla kokosin suosituimmat instagramkuvani kollaasiin (#bestnine - ehkä olet kuullut?). Siinä yhteenvedossa luki, että kuvani on saanut tänä vuonna yhteensä melkein 20.000 tykkäystä. Olin otettu ja jälleen super-iloinen. Vaikka onnellisuutta ei voi mitata tykkäyksien määrässä, niin en silti voi kiistä sitä ettei tämä tuntuisi kivalta. Toivottavasti myös minä olen muistanut jakaa yhtä monta peukkua somessa!?

Lopuksi halusin vielä mainita eräästä toisesta kivasta asiasta joka muutaman kerran tällä viikolla on käynyt mielessäni, nimittäin ensi vuoden tavoitteet. Minulla on tapana tehdä ainakin jonkinmoinen lista sellaisista asioista joita toivon ensi vuodelta. Listani sisältää konkreettisia tavotteita ja selkeitä pieniä kokonaisuuksia. Vuoden mittaan minulla on tapana käydä listaa läpi ja arvioida olenko tehnyt työtä tavoitteideni eteen. Kuulostaa näin kirjoitettuna melkein liian järjestelmälliseltä, mutta samalla se tuo energiaa ja iloa onnistumisista. Niinpä vieressäni lojuu juuri nyt ihan perinteinen ruutuvihko johon seuraavaksi aion vetää ensimmäisiä ranskalaisia viivoja siitä mitä ensi vuodelta odotan.

Tällaisia juttuja minulla on ollut mielessäni tänään. Minkälaisia juttuja sinun mielessä on ollut?

-Såfin

2 kommenttia:

  1. Oi kuinka ihana yllätys♥ Mulla ei ole mielessä yhtään mitään. Tai sitten on niin paljon kaikkea, ettei ajatuksista ota enää selkoakaan :D Joulustressiä en kuitenkaan tästä tulvasta huolimatta aio ottaa vaan mennään rauhassa asia kerrallaan eteenpäin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa :D Joskus se on hyvä asia, että mieli on tyhjä! Minun mieli ei ole ollut tyhjä aikoihin vaan pienet ajatukset ja tekemättömien lista on aiheuttanut pienen pientä joulustressiä. Hienoa jos sinä osaat ottaa rennosti. Nauti siitä <3

      Poista