2016/05/24

Kesävaateinventaario pikkuisten kaapissa

Shortsikausi, aurinkolasit, t-paidat, värikkäät värit.. Aah. Kesä. Olen tässä reippaana äitinä pyörittänyt vaatehuoltokierroksen meidän poikien vaatekaappeihin. Perusharjoituksia kuten liian pienten vaatteiden pois viikkaamista, sekasortoisten vaatekasojen järjestämistä, joidenkin lempivaatteiden korjaamista ja panikoimista puuttuvista vaatekappaleista on siis nyt taas kerrakseen harrastettu. Suuren jumpan jälkeen olen saanut poikien vaatteet sellaiseen järjestykseen, että löydämme taas edes jotakin päällepantavaa aamuisin. Samalla huomasin, että osa vaatekasoista ovat aivan liian pienet. Vaikka luulin tilanteen olevan aikalailla hallinnassa kesää varten huomasin, että kummallakin pojalla on esim. vain kolmet sortsit. Sen illan vietin sitten lempipuuhani parissa, nimittäin eksymässä lastenvaatteiden nettivaatekauppojen syövereihin..

Kuva 1: Lippis: Mini Rodini, Farkkutakki: Esprit, T-paita: Bobo Choses, Shortsit: Bobo Choses, Aurinkolasit: Little Pieces, Kengät: Rainbow & Snow

Kuva 2: Aurinkolasit: Rainbow & Snow, Pitkähihainen paita: Petit by Sofie Schnoor, T-paita: Mainio, Shortsit: Ebbe, Hattu: Armani, Kengät: Vans

Koska minä olen se henkilö jonka vastuulla tämä vaaterumba meidän perheessä on, minä saan myös suuren vaikutusvallan hankittaviin vaatteisiin. Eikä se haittaa minua ollenkaan! Käyn läpi vaatekaapit 2-3 vuodessa ja samalla syyllistyn tällaiseen täysin turhamaiseen tuhlailuun. Yllä olevissa kuvissa on siis vähän meidän poikien kesälookkia: ihania värejä, kuoseja ja hassuttelevia yksityiskohtia. Postia odotellessa. Hihii..

Kumpi teillä vastaa lasten ”vaatehuollosta” vai onko tämä rooli kenties jaettu tasan? Ja miten usein käytte kaappeja läpi?

-Såfin

6 kommenttia:

  1. Ihania juttuja♥ Meillä mies ehdotti eilen menevänsä laittamaan pyykkiä, mutta totesi sitten heti perään, ettei taida mennäkään. Kyllä mies siis osaisi, mutta joku saattaa olla hieman liian tarkka vaatehuollosta :D Aika usein pakkaan lähes pienet vaatteet jo suoraan pesusta pois, mutta kyllä ne vaatekaapit tulee aina kauden vaihtuessa käytyä läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei - teilläkin on siis tällainen "perinteinen" jako tässä vaatehuollosta. :) Meillä on vähän sama juttu, minä olen tarkka pyykkien kanssa, mutta myös vaatehankintojen kanssa. Niinpä minä yleensä aina hankin vaatteet jotta sopu säilyisi.. hihii.. <3

      Poista
  2. Ihania juttuja! Mä oon nyt ihan hullaantunut noihin Bobo Choses juttuihin, mutten raaskinut kuitenkaan ostaa mitään kun säästän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 Juu, meidän yksi lempimerkeistä on juuri tuo Bobo Choses! Ne on ihan mahtavia ja ne sopii myös istuvuudeltaan juuri meidän pojille :)

      Poista
  3. Vitsi miten ihanan värikkäitä juttuja ♡ Meillä mä oon se tuhlaaja. No ei mutta kerralla ei raaski ostaa kaikkia niin ostelen pikkuhiljaa aina jotain, joten joka kuukausi tipahtaa jotain postiluukusta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep. Kesällä pitää olla väriä :) Tuo olisi melkein kivempaa, jos vain osaisi hillitä itsensä. Minä en osaa edes ostaa vähän kerralla - joten parempi "sortua" vain joitain kertoja vuodessa <3

      Poista