2018/05/29

Täydellinen lohi-avocadoleipä ja kevyemmin kohti juhannusta

Eilen tein itselleni aivan täydellisen avocado-lohileivän. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan sain viime viikonloppuna inspiksen tehdä korjausliikkeen ruokavalioon joka on ollut.. kröhöm.. hieman rempallaan. Ei niin, että olisin mässäillyt takeaway-ruuilla päivästä toiseen, mutta aiemin niin säntillisen sokerittomaan arkeen on pikkuhiljaa muuton ja raksaprojektimme viimeisten metrien aikana livahtanut ensin aamumehu (koska kauniin värinen, heh..) ja sitten satunnainen herkku kuten jäätelö tai keksi. Nyt ajattelin ihan vain itseni takia noudattaa hieman tiukempaa ruokavaliota juhannukseen asti. Nimittäin vajaan neljän viikon mittainen kausi on ehkä se mitä kehoni tarvitsee päästääkseen takaisin siihen tilanteeseen ja hyvään fiilikseen joka minulla oli ennen kiireitämme. En keksi pyörää uudestaan, vaan palaan vain yksinkertaisesti minun tutun ja turvallisen ruokailun pariin. Muutos ei tunnu pahalta, vaan oikeastaan tervetulleelta. 

Eilen sain myös hyvin pitkästä aikaa itseni aamukuntosalille. Olen aina kokenut, että viikko on kiva polkaista käyntiin rääkillä. Ei mitään himmailua tai haukottelua, täysiä vaan. Tämä on rutiini, josta pidin tiukasti kiinni koko viime vuoden, mutta josta lipsuin alkuvuodesta kun rauhoitin kehoani toipumaan (stressistä aiheutuvista) sydämen rytmihäiriöistä. Koska oireet ovat melkein jo väistyneet olen terveellisemmän ruokavalion lisäksi päättänyt liikkua aktiivisemmin ainakin juhannukseen asti. Otan vähän ikäänkuin tehokauden treenaamisen kanssa. Projektini on siis nyt palautta kunto samalle tasolle jolla se oli hetki sitten ja siitä eteenpäin on helppo jatkaa jo hyväksi todetuilla normaaleilla ruokailutavoilla ja treenaamisella. Olen innoissani tästä neljän viikon tehohaasteesta. Ja nyt kun julkisesti olen kertonut projektistani, niin on vähän ikään kuin pakko noudattaa sitä. Heh.

Minun lemppari lohi-avocadoleipäset sisältää (2kpl): 
(Täyttävät: sopii esim. ruuaksi treenin jälkeen)
1 kokonainen muussattu avocado
2 ohutta täysjyväpaahtoleipää
1 kananmuna
pilkottua paprikaa
herneenversoa
korianteria
50 gr kylmäsavulohta
Päälle: Suolaa, pippuria, sitruunamehua ja chilihiutaleita

Onko muilla menossa kehoremppaa näin kesän kynnyksellä?

-Såfin

2 kommenttia:

  1. Nam! Tuo on varmasti hyvää! Mulla nämä lämpöiset ilmat tekevät pakosti parannuksen ruokavalioon, sillä mikään raskas ruoka ei maistu sitten yhtään. Eläisinkin mielelläni nyt pelkästään kylmillä kalaherkuilla ja salaateilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä ottaisin mielelläni tuon saman vaivan, että lämpö pakottaa hieman kevyempään ruokaan. Minulla käy nimittäin niin että tuo pätee päivisin kun on lämmintä mutta kun illalla viilenee, niin raskas ruoka maistuisi entistä enemmän. Heh :D

      Poista