2019/05/07

Saisko olla kahvia vai teetä?

Meidät luokitellaan usein kahteen eri leiriin, sen perusteella minkä lämpimän juoman valitsemme mieluiten. Minä olen aina kuulunut kahvileiriin. Olen jopa tainnut käyttää itsestäni sanaa "kahviaddikti". Joudun joka päivä laskemaan kahviannokseni, jotta määrät pysyisivät jokseenkin kohtuullisina. Silti päädyn joka päivä n. 5 kuppiin kahvia. Tiedän, se on paljon. Kahvi merkitsee minulle monia asioita. Kahvin tuoksu tuo minulle mieleen rennon aamun, kahvitauon ja hetken aikaa itselleni. Töissä juon paljon kahvia ja vaikka monesti nappaan kahvin mukaan ja ryntään seuraavaan palaveriin se antaa minulle ainakin sen illuusion kahvitauosta. Ehkä tunnistat itsesi samasta kuvauksesta? Sen lisäksi, että kahvi tuoksuu hyvälle on olemassa muutamia voittamattomia makuyhdistelmiä joista en voi kuvitella koskaan luopuvani. Yksi niistä on kahvi ja muutama pala suklaata. Aitoa hemmottelua..


Ilman kahvia en usko tulevani toimeen. Yritin raskausaikana olla juomatta kahvia, mutta muutin nopeasti mieleni. En pärjännyt ilman aamukahvia. Välillä kahvin puute voi jopa johtaa minulla päänsärkyyn. Olen siis jokseenkin koukussa kahviin. Se ei haittaa. Valitsen mielelläni hyvän kahvin kahvilasta tai jauhaan tuoretta kahvia pavuista ja keitän itselleni kupin kotona. Taloon leviää samalla ihana tuoksu ja sitä tulee hyvä mieli. Kutsumme ihmisiä "kahville" luoksemme tai kruunaamme hyvän illallisen tällä lämpimällä herkullisella juomalla. Kahvi ja sen maku on meille tärkeä.

Minä sain yhteistyön merkeissä testata Slurp-kahveja. Slurp on koonnut yhteen kahveja 19 eri pienpaahtimosta. Sivustolla voi kätevästi kertoa omat kahvimakumieltymykset ja sen perusteella sivusto suosittelee käyttäjälle tiettyä artesaanikahvilaatua. Tuoreet, vastapaahdetut Slurp-kahvit toimitetaan kotiin suoraan postilla - todella kätevää. Minä näen palvelun mm. oivana lahjapalveluna - kun haluaa lahjoittaa jollekkin kunnollisen makuelämyksen. Lisäksi on kivaa välillä hemmotella itseään hyvällä kahvilla. Minä tykästyin erityisesti God Morgon-kahvipapuun, joka oli minun makuuni juuri sopiva ja erityisen lempeä ja samlla riittävän vahva minun aamuihin. Nam.

Kumpaan leiriin sinä kuulut? Saisko olla kahvia vai teetä?

-Såfin

/Kaupallinen yhteistyö: Slurp Oy/

1 kommentti:

  1. Ehdottomasti kahvia! Vaikka teehen tulee kylminä talvi-iltoina usein tartuttuakin :)

    VastaaPoista